Burnout among teachers is a critical issue in the field of education, affecting the well-being of educators, the quality of teaching and the achievements of students. This phenomenon is characterized by physical and emotional exhaustion, cynicism and a reduced sense of professional effectiveness, and is a challenge to maintaining a motivated and effective teaching force. Understanding the causes and multidimensional consequences of this burnout is essential for developing strategies to support teachers. The review has 6 articles and can be a basis for expanding his seminar writing
תשישות בקרב מורים היא נושא קריטי בתחום החינוך, המשפיע על רווחתם של המחנכים, על איכות ההוראה ועל הישגי התלמידים. תופעה זו מאופיינת בתשישות פיזית ורגשית, ציניות ותחושת יעילות מקצועית מופחתת, ומהווה אתגר לקיום כוח הוראה מוטיבציה ויעיל. הבנת הגורמים וההשלכות הרב-ממדיים של תשישות זו חיונית לפיתוח אסטרטגיות לתמיכה במורים.
סקירה זו תעסוק בנושאים הבאים:
מטרת הסקירה היא לסלול את הדרך למנגנוני תמיכה והתערבויות אפקטיביים, ולהבין את הקשר ההדדי בין לחצים חיצוניים, מערכות יחסים בין-אישיות וגורמים אישיים ומקצועיים.