In July 1988, the Special Education Law was enacted in Israel, which emphasizes the need to "integrate children with special needs in regular classrooms, into special classrooms in a regular neighborhood school. The law stemmed from the wishes of parents, who fought for their right to incorporate children with very special needs into the ordinary education system.
תוכן עניינים
תוכן עניינים ...................................................................................1
מבוא ......................................................................................2
תקציר ............................................................................................4
פרק א
סקירה ספרותית ...........................................................................5
מהו השילוב ..............................................................................6
ההכלה ................................................................................... ....7
תפיסות ועמדות מורים לגבי שילוב התלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל .....................................................................................................8
השילוב החברתי של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה ............8
פרק ב
שאלות המחקר .......................................................................................................10
השיטה ..................................................................................................
כלי המחקר ............................................................................................10
מהלך המחקר .........................................................................................12
פרק ג
ממצאים ..........................................................................................12
פרק ד
דיון......................................................................................................... 20
ביבליוגרפיה ...............................................................................................23
נספחים .......................................................................................................24
.