In July 1988, the Special Education Law was enacted in Israel, which emphasizes the need to "integrate children with special needs in regular classrooms, into special classrooms in a regular neighborhood school. The law stemmed from the wishes of parents, who fought for their right to incorporate children with very special needs into the ordinary education system.


149 260-42.69%
  • SKU: 230320204

Learn More


                                                                       

 

תוכן עניינים 

 

תוכן עניינים ...................................................................................1

מבוא         ......................................................................................2

תקציר ............................................................................................4

פרק א  

סקירה ספרותית ...........................................................................5

    מהו השילוב ..............................................................................6

    ההכלה ................................................................................... ....7

    תפיסות ועמדות מורים לגבי שילוב התלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל .....................................................................................................8

     השילוב החברתי של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה ............8

 

פרק ב

שאלות המחקר .......................................................................................................10

השיטה ..................................................................................................

כלי המחקר ............................................................................................10

מהלך המחקר .........................................................................................12

פרק ג   

ממצאים ..........................................................................................12

פרק ד 

דיון......................................................................................................... 20

ביבליוגרפיה ...............................................................................................23

נספחים .......................................................................................................24

.